UYKU VE ÖĞRENME İLİŞKİSİ

Birçok araştırmaya konu olmuş olan “ insanlarda uyku ve öğrenme arasındaki olası ilişki” bilim adamları tarafından incelendiğinde, uykunun beynin dinlenmesine imkan tanıdığı çoğumuz tarafından bilinen bir bilgidir.

Uyku, aynı zamanda uzun süreli belleğin pekiştirilmesine de yardımcıdır. Derin uyku, belleğin pekiştirilmesinde belirgin bir rol oynar. Araştırmalar aynı zamanda zihnin yeni ve yaratıcı bağlantılar ürettiği zamanın genellikle uykuyu içeren zaman aralığında olduğu görüşündeler. Güncel araştırmalar sağlıklı bir uykunun kayda değer bir öğrenmeye bağlı performans artışı ortaya koyduğunu gösteriyor.

ÇOCUK AÇISINDAN OKUL VE UYKU İLİŞKİSİ

İyi bir uykunun okul performansı açısından da son derece önemli olduğunu, okul başarısı düşük çocuklarda uyku bozukluğu olma olasılığının yüksek olduğunu da belirtelim. Orta öğrenimdeki çocukların ortalama 10 -11 saat uyumaları gerekmektedir. Bu sebeple uyku gelişim ve ergenlik sürecinde büyük bir öneme sahiptir.

Çocuk ve ergenlerde görülen uyku bozukluklarının nedenlerine baktığımızda; fiziksel nedenler olabileceği gibi duygusal nedenler, çevresel etkenler, ebeveynin tutumu uyku saatlerinde düzensizliğe sebep olabiliyor. Uyku düzeni bozuk olan çocukların ve ergenlerin fiziksel gelişim sürecinin de olumsuz yönde etkilendiğini görmekteyiz.

                  ÇOCUKLARDA UYKU DÜZENİNİ SAĞLAMAK İÇİN TAVSİYELER NELERDİR?

  • Uyku zamanının rutin haline getirilmesi (pijama giyme rutini, el yüz yıkama rutini, diş fırçalama rutini ve kısa zamanlı sohbet gibi alışkanlıklar zamanla çocukta bir uyku rutini oluşturacaktır)
  • Uyku saatinde tutarlılığa dikkat etmek (yatma ve uyanma saatinin sürekli aynı saat olmasına özen göstermek tıpkı uyku rutini oluşturmak gibi çocukta uyku düzenini oluşturmaya yardımcı olacaktır)
  • Gerektiği zamanlarda uykuya müdahale etmek (uyku başlangıcını erteleme ya da bazen uykuyu bölmek derin uykunun uyku saatleri içinde kalmasına yardım edecektir)
  • Yatağa gitme vaktini 1-2 saat geciktirmek ( bu sayede gün içi uyku atakları azalacaktır)
  • Ailenin çocuğun uyku zamanın da ortaya çıkardığı olumsuz tepkilere karşı net bir tavır sergilemesi ( Bu konuda ebeveynin net tavrı çocuk için uyku konusunda esnetilemez bir düzen olduğu mesajını verecektir)

Ortaokul eğitimimiz hakkında bilgi almak için tıklayınız!

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki
ERGENLERDE YEME BOZUKLUKLARI

ERGENLERDE YEME BOZUKLUKLARI

Ebeveynlere Tavsiyeler Ergenlik dönemi; çocukluktan erişkinliğe kadar bireyin

Sonraki
ÇOCUĞUM NEDEN SOSYAL DEĞİL ?

ÇOCUĞUM NEDEN SOSYAL DEĞİL ?

Gençlerde Sosyal Kaygı Kaygı; hayatta yaşadığımız mutluluk, hüzün, acı, neşe vb

Bu İçerikler Hoşunuza Gidebilir
Total
0
Share