Çocuk Ve Ergenlerde Problem Çözme Becerisinin Aynılığı

Yaşamın içerisinde birçok amacımız var, kimi amaçlarımız uzun vadedeyken kimileri günlük hatta daha kısa süreli olabilmektedir.
Çocuk ve ergenlerde problem çözme yeteneği

Yaşamın içerisinde birçok amacımız var, kimi amaçlarımız uzun vadedeyken kimileri günlük hatta daha kısa süreli olabilmektedir. Amaca ulaşmaya çalışırken karşılaştığımız engelleri aşmak isteriz bunun için yap-bozu tamamladığımız gibi problem çözme becerilerini kullanarak amacımıza ulaşmaya çalışırız. Yetişkinler kadar çocuklar ve ergenlik çağındaki gençler de bu becerilerini işe koşmaya çalışırlar.

Çocuklar ve ergenler de gündelik hayatlarında birçok problemle karşı karşıya kalmaktadır. Yaşamının ilk yılları haricinde de bu problemlerinin birçoğunu çözebilecek kapasiteye sahiptirler. Burada özellikle ebeveynlerinin çocuklara karşı destekleyici tutumu özel bir önem kazanmaktadır.

Ebeveynler çocuklarının problem çözme becerilerini desteklemek adına neler yapabilir:

  •  Problemi onun adına çözmeye çalışmamak gerekmektedir.
  •  Çocuklar ve ergenler kimi zaman problemi istedikleri hızda çözemeyince problemi yok saymak veya onu çözemeyeceğine dair inanç geliştirme eğilimindedir. Özellikle bu zamanlarda
    çocuğun yanında olmak problemin çözümüne dair alternatifler üretmek ve her şeyden önemlisi öz saygısını onaracak desteklerde bulunmak gerekir. ‘Piper’ adlı animasyon kısa filmi size bu konuda etkili bir deneyim sunacaktır.
  • Çocuğunuz bir problemle karşılaştığında çözüm için yeterli motivasyonu bulamayabilir, onu cesaretlendirmek ve sonuçlarına rağmen yanında olacağınızı hissettirmeniz kendisinde güç bulmasını sağlayacaktır.
  • Kendi sorumluluklarının dışında sorumluluklar vererek öz yeterlilik inancını desteklemiş olacaksınız.
  • Çocuğunuzu ve ailenizi ilgilendiren konularda ve sorunlarda mutlaka fikrini almalısınız. Fikrinin alt yapısını öğrenmeye çalışın böylelikle çocuğunuzu daha yakından tanımanın yanı sıra çocuğun da kendi düşünce süreçleri hakkında farkındalık kazanmasını sağlarsınız bu da problem çözümünde kullanabileceği geniş bir repertuvara sahip olmasını sağlar.

Bizler de Cihangir Okulları ortaokul kademesinde bu ay rehberlik dersimizi bu konudaki çalışmayla tamamladık. Öğrencilerimizin problem çözme becerilerini desteklemek, kişiler arası iletişim problemlerini anlamlandırmaları adına onlara çözümlerin tek doğru yönteminin olmadığı, sorunun özgül durumuna uygun farklı yöntemlerin kullanılması gerektiğini ifade ederek hem öz saygılarını hem de farklı kişilere olan saygılarını sürdürmeyi amaçladık. Çalışmalarımızda yer alan örnek problemlere beraber çözüm bularak da yaratıcılıklarını destekledik.

Hayat yolculuğu birçok farklı problemi beraberinde getirir hatta hayatı bir problem çözme süreci olarak ele alan kimi düşünceler de vardır. Bu süreçte her konuda destek olduğumuz çocuklarınızın kendi yöntemleriyle* problem çözmelerini desteklemek, yöntemlerine saygı duymak, bazı alternatifler üretmek ve gerekirse cesaretlendirmek doğru ebeveyn tutumu olacaktır. Yap-boz bazen kolayca tamamlanır, kimi zaman epey zorlanırız fakat umutsuzluğa kapılmak en kötü sonuç olarak karşımıza çıkacaktır.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki
Çocuklarda Beslenme Ve Öğrenme İlişkisi

Çocuklarda Beslenme Ve Öğrenme İlişkisi

Yeterli ve dengeli beslenmenin toplum sağlığı üzerindeki olumlu etkileri

Sonraki
Tatil Döneminde Oyun Ve Ödev

Tatil Döneminde Oyun Ve Ödev

Tatil Dönemlerinde Oyun Ve Ödev Arasında Denge Sağlamak Yüklü bir akademik

Bu İçerikler Hoşunuza Gidebilir
Total
0
Share