ÖĞRENME SÜRECİNE SANATIN ETKİSİ

Günümüzde akademik başarının en büyük gerekliliklerinden biri, var olan eğitim sistemine uyum sağlayabilmektir. Bu bağlamda, ülkemiz eğitim sistemine bakıldığında sınavların ne denli önemli olduğu mutlaka göze çarpacaktır. Öğrencilerimizin okuduğunu anlaması, anladığını yorumlaması, çeşitli işlemler yapması ve tüm bunları sınırlı bir zaman diliminde tamamlaması istenmektedir. İşte bu noktada “sanat”  hem öğrencilerimiz hem velilerimiz için öğrenme becerisini ve niteliğini arttırma yolunda başvurulabilecek en değerli yardımcılardandır.

Sanat, tıpkı öğrenme gibi insanoğlu var olduğu sürece devam edecek zihinsel ve aynı zamanda hayata dair bütünsel bir faaliyettir. Bu faaliyetin öğrenme sürecinde çocuklarımıza katacağı değerlerden birkaçı şu şekilde sıralanabilir:

Yaratıcı Düşünme: Sanatsal faaliyetler temelinde yaratıcılığı ve hayal gücünü barındırır. Hayatta karşılaşılan farklı parçaları birleştirebilme becerisi sanatla gelişir. Bu beceri, öğrencilere öğrenim sürecinde konuları anlamlandırma ve öğrenilenlerin hayatla ilişkisini kurmada yardımcı olur. Zihin, hayatla ilişkilendirebildiği ve yaşama uyarlayabildiği her bilgiyi uzun süreli bellekte tutar dolayısıyla sanattaki yaratıcı düşünme, öğrenciye öğrenim hayatında da gerekli olan becerileri getirecektir.

Grup Çalışmalarına Uyum: Birçok sanat dalı birlikteliği gerektirir, bu birliktelik bazen farklı renklerin bir tuvalde yan yana gelmesi bazen de farklı müzisyenlerin aynı orkestrada uyum içinde olmasıdır. Sanatla uğraşan bir öğrencinin grup çalışmalarında başarılı olması ve gerek öğretmenleriyle gerek sınıf arkadaşlarıyla birlikte hareket etme becerisi kazanması, beklenen olumlu bir tutumdur. Bu kazanım ile birlikte öğrenci, akademik süreçte grup çalışmalarına uyum sağlamakta zorlanmayacak ve etkin öğrenme becerilerini geliştirecektir.

Özgüven: Gösteri sanatlarıyla uğraşmak herkesin yapabileceği bir iş değildir. Sahneye çıkmak ve üzerinize düşen rolü oynamak özgüven ister. Oyuncu sahnesine çıkar elinden geleni yaparak alkışları toplar. Bu alkışlar oyuncuyu motive eder ve bir sonraki oyunda sahneye çıkması için ona güç verir. Tiyatro ve benzeri gösteri sanatlarının çocuklarımıza kazandıracağı özgüven, öğrenme sürecinde yadsınamaz bir gerekliliktir. Hazırlıklı ve kendine güvenen bir öğrenci, sınav sürecini başarıyla geçecek ve stresini kontrol altına alacaktır.

Odaklanma: Her sanat uygulaması ortaya bir ürün çıkarmayı hedefler. Bir heykeli tüm detayları ile bitirmek, bir oyun sahnelemek ya da notaları bir araya getirip yeni bir şarkı bestelemek… Tüm bunlar belli noktalara odaklanarak, yılmadan usanmadan emek sarf eden sanatçıların ürünleridir. Sanatla uğraşan bir öğrenci, o ürünü ortaya çıkarmak için emek vermesi gerektiğini nasıl biliyorsa akademik başarı kazanmak ve öğrenme sürecini devam ettirmek için de odaklanması gerektiğini fark edecektir. Bu farkındalığı taşıyan öğrenci, öğrenme esnasında konsantrasyonunu yüksek tutacak ve süreci doğru yönetecektir. Öğrenci tarafından doğru yönetilen süreç de başarıya giden yolda oldukça önem taşır.Planlı Çalışma: Pozitif bilimlerde olduğu gibi sanatta da planlama oldukça önemlidir. Her oyuncu rolü gelince sahneye çıkar, her müzisyen sırası geldiğinde notalara basar, her mimari eserde ölçüler vardır, her heykeltıraş tasarladığı heykelin şekline göre malzeme kullanır… Sanat dallarındaki bu tarz değişkenler doğal olarak sanatçı için belirleyicidir ve çalışmalar bu doğrultuda planlanır. Planlaması doğru yapılmış her çalışma özgün bir sanat eseri ortaya çıkaracaktır. Sanatla uğraşan öğrencilerin planlı programlı çalışmanın faydalarını keşfetmeleri çok uzun sürmeyecektir. Bu keşif doğrultusunda da programlı çalışmanın öğrencilere başarı kazandırması sürpriz olmayacaktır.

Ortaokul eğitimimiz hakkında bilgi almak için tıklayınız!

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Önceki
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE ÖĞRENMEYİ NASIL ZORLAŞTIRIR?

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE ÖĞRENMEYİ NASIL ZORLAŞTIRIR?

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, aşırı hareketlilik, yerinde duramama

Sonraki
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BENLİK GELİŞİMİ

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BENLİK GELİŞİMİ

Sevgi ve Kabulü Koşullara Bağlamak Çocukluktan itibaren bireyin kendisiyle

Bu İçerikler Hoşunuza Gidebilir
Total
0
Share